16 oktober 2012

En depressiv ängel fylld med ångest

Har tagit mod till mig och äntligen kommit iväg till min psykiater, det var antingen det eller att somna in för alltid.
Jag mår så fruktansvärt dåligt, jag har isolerat mig och varken haft lust eller ork till någonting.
Jag har tappat all lust till livet, inte ens träningen hjälper.
Smärtan som helt plötsligt lamslår mig, som sliter sönder varje cell i min kropp och som får mig att vilja skrika rakt ut är svåra ångestanfall.
Det känns på något sätt skönt att veta vad det är som händer med mig.
Jag har nu startat en behandling mot svår depression och ångest.
Han förklara också att tröttheten jag känner beror på att jag har alla dessa mardrömmar så jag når inte helt ner i djupsömnen, detta gör att jag inte får den sömn jag ska ha.
De har tydligen fått tag i mina journaler från Gbg och har nu vetskap av alla självmordsförsök.
Vid mitt sista självmordsförsök ville jag vara helt säker på att inte vakna igen men det resulterade bara i att jag låg på ner sövd på Iva i ca en vecka.
Det jag har nu det är inget liv.
Så jag ger det ett försök, jag tar medicinerna jag får och jag går till terapin de rekommenderar.
Jag ska arbeta utifrån något som heter mindfulness, är inte helt säker på vad det är men jag ger det ett allvarligt försök.
Och om eller förhoppningsvis när jag får det bättre så ska jag börja bearbeta min barndom och allt jag är så rädd för att ta tag i.
Men jag gör vad som helst nu, jag vill ju bara må bra, bara en gång i livet vill jag få lov att vara lycklig helt inne i.
Jag kan inte själv jag behöver helt enkelt professionell hjälp.


2 kommentarer:

  1. Önskar dig all lycka vännen, hoppas du finner det du söker i genom mindfulness och terapin. Har själv utövat mindfulness och det har hjälpt mig något oerhört på de mest oväntade sätt.

    Ta hand om dig och ge inte upp hoppet :)

    Massa kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla det ger mig mycket hopp att höra att det hjälpt dig, jag är så otroligt skör och sorgsen och jag ser bara mörker vart jag än tittar så jag hoppas verkligen att jag kan finna mig själv.

      Radera