18 september 2012

Att söka jobb med ett mörkt förflutet

Känner mig så hopplös.
All min fokus ligger på att försöka hitta ett jobb, men verkligheten är att det känns som en omöjlig uppgift.
Jag lever med ett mörkt förflutet, jag har gjort saker jag ångrar men inte kan ändra på.
Jag gjorde en helomvändning 2005, men efterdyningarna finns fortfarande som en mörk skugga.
Jag vill ju jobba med människor, jag vill göra en skillnad, hjälpa och ta hand om.
Jag har både utbildning, arbetslivserfarenhet och massor med olika påbyggnadskurser.
Men ingen vill ha en som har ett förflutet på andra sidan av det acceptabla.
Att hela tiden bli påmind av det jag helst vill glömma är hårt och jag känner hur jag sjunker längre ner i mitt mörker för var dag som går.
Jag är inte den jag var för så många år sedan men det spelar ingen roll för de läser bara svarta ord på ett papper.
Jag ger snart upp.
Jag blir så ledsen när dom inte kan se individen bakom.
Jag har aldrig skadat någon, jag har aldrig gjort någon annan människa illa på något sätt.
Det är mig själv jag har skadat, på alla tänkbara sätt har gjort mitt bästa för att utplåna mig själv.
Tänk att mitt självdestruktiva förflutna nu förstör mina chanser för att få leva i frid med mig själv.
Jag vill ju bara jobba, vara som alla andra och känna mig hel och behövd.





5 kommentarer:

  1. Vännen min, du kommer hitta något till slut.Jag tror på dig och du är en fantastisk människa och de kommer att se det när du kommer på intervju.Kram <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min ängel, utan ditt stöd vore det så mycket hårdare.
      Jag är dig evigt tacksam min underbara vän ♥

      Radera
  2. Det är många gånger helt otroligt, hur vårt öppna och förlåtande samhälle är så enormt dömande. Alla har vi gjort fel i livet på alla de sett som finns, men på något konstigt vis är det bara de som åker fast eller blir påkomna som gör fel.
    Jag slutar aldrig förvånas över den enorma dumhet som finns i ledande positioner runt om i landet, och det ser man samtidigt som det går genier runt oss. Men de kan inte få jobb för olika val de gjort tidigare i sitt liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som en uppförsbacke utan slut, men jag är van att kämpa och ger mig inte så lätt.
      Jag kommer kämpa tills jag når mitt mål.
      Det ända jag vill är att vara en del av samhället, jag vill ju jobba med människor ge omsorg och ta hand om de svaga.
      Jag hoppas att någon kan se mig som person :)
      Tack för dina ord ♥

      Radera
  3. Jag vet av egen erfarenhet att backen har ett slut, men det är inte alltid vad man föreställt sig där uppe på krönet.
    Är man bara öppen i sinnet så finns det vägar för oss alla. Så man kan förstå av det du skriver så är du ju en fantastisk person, klart att ingen kan missa dig =)

    SvaraRadera