24 september 2012

Hur blir jag en del av livet

Jag vaknar tidig, går upp och förbereder mig för träning.
Efter träningen lägger jag mig i soffan och sätter igång datorn, sedan går min dag åt att se serier, film och att surfa runt på nätet.
Varje dag ser lika dan ut, jag försvinner in i fantasins värld.
Jag lever mitt liv genom andras historier.
Jag vill vara dom, jag vill se det dom ser men jag ligger bara här och jag är inte dom.
Detta är inget liv.
Jag har upplevt mer än någon kan drömma om, jag har gjort mer än någon film eller serie kan beskriva.
Betyder det då att min kvot är använd, betyder det att jag aldrig mer får leva.
Det jag har nu uttråkar mig, alla upplevelser jag har haft, alla tokiga saker jag har upplevt gör att detta gör mig rastlös.
jag har en inre oro, något som gnager i mig och vill ut.
Hur stillar jag denna hunger, hur blir jag hel och nöjd med det jag har.
Jag orkar inte leva med denna gnagande känsla, med rösterna som maler i mitt huvud.
Jag vill vara hel, jag vill vara tillfreds och känna sinnesro.
Hur blir livet hel, hur blir jag den jag vill vara.



2 kommentarer:

  1. Älskade vännen min, snart vänder det för dig. Jag vet hur du känner och jag känner verkligen med dig. Önskar jag kunde göra något för att lindra din oro. Kram min ängel <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara vetskapen av att jag har en så fin vän som dig gör att allt känns lite lättare och bättre. Tack för att du finns min fina ängel ♥

      Radera