8 augusti 2012

Ge mig sinnesro att acceptera

Det blåser ute, trädkronorna leker och dansar till vindens melodi.
Jag önskar jag var en del av detta vackra skådespel, jag önskar att fick färdas genom vinden.
Jag vill vara fri, jag vill slippa mina demoner, jag vill vara glad och lycklig.
Jag känner mig så ensam och liten och världen känns så stor och skrämmande.
Jag provar på att smälta in, att vara en del av livet.
Jag ler och skrattar men bakom min glada mask finns det sorg och rädsla.
Vissa dagar känner jag mig nästan hel och det tänder en tro på livet.
Jag vill att såren i mitt inre ska läka, jag vill vara en hel människa.
Jag drömmer om ett liv i harmoni, med massor av vänner och glädje, skratt och
sinnesro.
Men min verklighet ser inte ut så, jag är ensam och trasig och mitt inre är ett kaos.
Jag har röster i mitt huvud som påminner mig om tider som varit, om saker jag
vill glömma.
Jag önskar jag slapp känna så mycket, ska det vara så här ?

Mina vackra Änglar,
Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
Mod att förändra det jag kan,
Och förstånd att inse skillnaden.




4 kommentarer:

  1. Älskade vännen min, du är inte ensam. Jag finns alltid för dig <3 Men jag förstår dig, jag hoppas snart du finner ro. Älskar dig min vackra goda själasyster <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min fina underbar ängel, du ger mig hopp och glädje. Du är den vackraste människan jag någonsin mött <3

      Radera
  2. Ett svar.

    http://dissmoll.wordpress.com/

    SvaraRadera