9 augusti 2012

Tystnaden och lugnet

När jag vaknade i morse så kände jag en härlig värme i mitt inre, en bubblande känsla av glädje.
Det har varit en härlig dag, jag har legat ute på gräset och titta upp på den vackra blå himlen.
Ett och annat moln har seglat förbi och vinden har smekt min hud.
När jag låg där och njöt av solen märkte jag att det var helt tyst, jag höll andan och det fans inget som störde stillheten.
Denna stund av tystnad har varit underbar.
Att slippa för mina egna tankar, även om det bara är för en liten stund är som bomull för själen.
Kanske blev min bön om sinnesro igår hörd för idag har jag känt ro inne i, jag har känt mig hel och tillfreds.
Rösterna som brukar påminna mig om mitt mörka förflutna, mina demonerna som brukar finnas som en evig skugga har hållit sig på avstånd.
Jag har fått lite andrum och jag har fått lov att bara vara.
Tack det det som är gott och rättvist, tack till mina änglar.
Bara för i dag ska jag leva och andas, jag ska finna styrka och jag ska fokusera på en ljus framtid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar