13 augusti 2012

Höstens harmoni och min smärta


Jag ser på löven som har börjat falla, snart skiftar färgerna och världen blir sprakande och färgglad.
Jag känner en värme sprida sig i mitt inre, det finns inget vackrare och mer harmoniskt en hösten.
Jag tillbringar mina dagar ensam, dag efter dag är det jag och mina tankar.
Världen utanför ropar på mig och jag provar på att möta den med ett leende men
det är inte alltid lika lätt.
Mina tankar vandrar mellan nu och då tid och jag har svårt att bli vän med mitt
förflutna.
Jag vet att jag aldrig kan ändra på det som varit och att jag är tvungen att leva
med alla mina minnen.
Men när jag ser tillbaka på mitt förflutna så känns som om jag ska gå sönder.
Jag vill vara hel, jag vill leva och njuta av livet.
Jag vill se höstens färger och jag vill höra havets upproriska vågor slå mot hamnkanten.
Jag vill uppleva världen och all skönhet som finns att se.

Bara för idag ska jag fortsätta kämpa, jag ska vårda mina sår och tro på att jag
tillslut kommer till att läka.





1 kommentar:

  1. Min finaste mest älskvärda vän,jag får ont i hjärtat. Jag kommer alltid finnas för dig. kram <3

    SvaraRadera