8 november 2012

Förståelse

jag har uppsökt psykiatrin och fick en akut tid, efter fem dager fick jag träffa en psykiater som värderar att jag har en svår depression.
Jag fick direkt en tid hos en psykolog men jag känner inte att hon kan ge mig det jag behöver.
Hon arbetar utifrån här och nu, hon arbetar med kognitiv terapi och det är ju bra men jag tror inte att det är det jag behöver.
Jag tror att jag behöver bearbeta allt som har hänt i min barndom.
Jag behöver bearbeta hur det har varit att växa upp med föräldrar som har haft ett tungt missbruk, föräldrar som har åkt in och ut ur fängelse, hemlöshet, sexuella övergrepp, dödsfall så som självmord och överdoser och svek.

Jag ska träffa min psykiater igen nästa tisdag och jag blir nog tvungen att säga detta till han för jag måste få bli hel inne i annars ser jag ingen mening med det som kallas livet.
Jag vill känna mig hel, jag behöver bearbeta innan jag kan acceptera och gå vidare.
Kanske har jag fel men jag vill må bra och jag har aldrig fått lov att bäretta och se på det jag faktiskt genomlevt.
Jag vill ju bara få lov att känna mig hel, känna ro och vara glad och jag tror att jag måste acceptera innan jag kan gå vidare.



1 kommentar:

  1. Min älskade finaste vän, jag blir så ledsen att du inte kan få den hjälp du behöver. Du vet att jag alltid finns för dig och kommer ALLTID att finnas för dig. Jag önskar av hela mitt hjärta att du fick bli hel. Jag älskar dig <3

    SvaraRadera