1 juli 2012

Varför

Önskar så att jag inte var så tanksprid.
Jag vill vara en sådan tjej alla tycker om, en som har styr på allt omkring sig.
Skulle åka tåg från Stockholm till Malmö idag, skulle byta i Hässleholm.
Men jag gick så klart av tåget flera stationer för tidig och stötte in i spår arbete och grejer bara för att jag var helt uppe i mina egna tankar.
Fem byten och 8 timmar senare landade jag äntligen hemma i Malmö.
Det var en okej resa, och alla har varit engagerade och överseende hela vägen.
Rasmus från kundservis har ringt flera gånger och både tågpersonal och medpassagerare har varit helt insatta i mitt kaos.
Men jag vill inte vara hon den knasiga virvelvinden, jag vill bara smälta in vara som alla andra. 
Anar inte hur jag ska kunna förändra mig, det är som om jag tilldrar mig allt det där kaoset.
Funderar på att bara skita i allt och isolera min med mina små katter.
Stänga ner alla mina konton på Internet och bara se film och snurra runt i min ensamhet.
Jag har som tur är några få människor i mitt liv som inte bryr sig om jag är en anorlunda.
Och det är dem jag lever för, behöver ju inga andra en dom.
Borde egentligen bara skita i att jag drar uppmärksamheten till mig.
Skita i allt och bara vara jag, men det är så svårt.



1 kommentar:

  1. vännen, du ska inte vara på något annat sätt än den du är. Annars skulle det ju inte vara du. Älskar dig min finaste vän just för den du är. Kram från en som är ännu knasigare ;-) <3

    SvaraRadera