6 juli 2012

Bakom den höga muren

Det finns så mycket fint att glädjas åt, så mycket vackert att se och upptäcka.
Värden väntar bara på att jag ska ta steget ut i livet och ta del av allt som finns där ute.
Jag är en besökare på upptäcksfärd och jag beskåder nyfiket livets mirakel.
Alla nya intryck av dofter och färger får mig att älska.
Jag vill framåt, jag vill se och röra, känna och uppleva, jag vill skratta och förundras, jag vill leva.
Mina känslor och tankar har länge varit ett hinder, en mur som varken släppt in någon eller låtit mig komma ut.
Jag har varit inlindad i mitt eget självförakt och bara sett det fula och äckliga hos mig själv.
Jag har fokuserat för mycket på mig själv, men livet är ju inte jag det är allt det vackra runt omkring.
Livet är något fint, något jag själv kan forma och göra till mitt.
Jag har sett att det finns godhet och kärlek utanför min höga mur, och jag vill ha mer av det.
Mitt liv börjar här, det börjar nu och jag ska ta vara på varje sekund av det.
Jag ska älska allt det har att erbjuda och inte vara rädd för det nya och oprövade.
Jag ska lära mig att älska mig själv och kanske kan jag en dag se mig själv och tycka om det jag ser.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar