10 juni 2012

Viljans kraft

Ljuset och energin har fått fäste i mitt medvetande, och jag känner glädje och tro på framtiden.
Det har varit mörkt så länge att jag inte riktigt vågar tro, men min tro om ett liv i sinnesro håller mig kvar i livet.
Jag vill inte vara ledsen, jag vill inte se på allt som varit.
Jag vet att jag är den enda personen som kan förändra mitt liv, det är bara jag själv som kan forma min framtid.
Jag vill ha ett lyckligt slut på min historia och det ska jag se till att det blir.
Jag är trött på att vara ett offer, jag är ingen liten tjej mer och jag måste våga ta ansvar för mitt eget liv.
Har fortfarande mardrömmar, och jag vaknar med våta kinder och svettig kropp.
I drömmlandet har jag ingen kontroll och där bestämmer ännu barndomens demoner.
Men jag kramar mina små katter som alltid ligger hos mig som små beskyddare, det får skräcken att sakta försvinner bort.
I den vakna världen har jag kontrollen, här är det min vilja som ska vinna tillslut.
Bara för i dag ska jag bli vän med livet, jag ska ta ett steg i taget och behålla tron på en ljus framtid.
Jag ska omge mig med goda människor och ge extra mycket kärlek till mina änglar där ute.



2 kommentarer:

  1. fina du <3 du är min ängel <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och du är min ♥ Och jag lämnar dig inte ensam med din sorg, tillsammans kan vi bli hela !!

      Radera