15 juni 2012

Förväntningar

Vaknade genomsvettig och mina kinder var täckta av tårar, det tog ett tag att samla mig efter att jag öppnat ögonen.
Hjärtat slog så hårt att det nästan gjorde ont och tankarna for runt som missiler i huvudet.
Andas lugnt, in och ut sakta, ta kontrollen, tänk på andningen........
Det är inget ovanligt uppvaknande, vaknar nästan varje morgon av att mardrömmarna tagit kontroll över mitt inre.
Provar på att intala mig innan jag faller i sömn att i natt ska jag drömma fina drömmar, i natt ska jag ha kontrollen.
Men mina demoner är för starka och tar över så fort jag träder in i drömmarnas land.

Men nu är jag vaken, och nu är det jag som formar min dag.
Ska ut i kväll, jag har lovat att följa med chefen ut i klubben och grilla och dricka några öl.
Känner mig lite rädd, det är lång tid sedan jag var social på det sättet.
känner hur mina tankar provar på att dra ner mig i ett svart hål, hör hur rösterna i huvudet maler på om hur oförmögen jag är till att klara av en sådan situation.
Men jag stänger av, jag ska klara det, det ska bli en sugses jag kan spegla mig i efteråt.
Sist vi skulle ut i folkvimlet slutade det med att han fick köra mig hem, men inte i dag, jag ska klara det här.
I dag är det min tid att glänsa, i dag är det jag som tar kontroll över mitt inre känslo kaos.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar