29 mars 2012

Kropp och själ här och nu

God morgon världen, känns fantastiskt att vakna upp till klarblå himmel och högt solsken.
Njuter av en rykande het kopp kaffe på min veranda och tittar på hur katterna jagar varandra.
Det behövs inte så mycket för att jag ska känna mej ödmjuk innför livet en morgon som denna.


Ska drar på mej löparskorna och tänder för min ipod och springer en lång tur om en liten stund.
Få igång blodomloppet och rensat huvudet.
Måste ladda upp med positiv energi så jag har att ta av nu när det igen är dax för natt jobb.
Det är så lätt och så lite som behövs men helt ovärderligt.

Måste prata med min chef på jobbet och se om jag kan få kvälls vagt istället.
Men jag är så dålig på att ta sådana diskussioner, är så rädd vet inte varför men det skrämmer mej att tala med auktoriteter.
Det är som om min kropp låser sej, jag börjar svättas och det kommer inga ljud när jag öppnar munnen.
Kanske jag bara skriver en lapp till henne :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar