31 maj 2012

Ett ögonblick av lycka

Världen har omslutits i färger och luften doftar behagligt sött.
Vinden känns ljummen mot min hud och molnen bildar konstvärk mot den grå blå himmelen.
Sorgen som brukar ligga som en sten inne i har för stunden försvunnit bort.
Livet ler mot mig, det viskar behagliga ramsor i mitt inre, hemligheter om hur lycka ser ut.
En behaglig känsla infinner sig, den ger hopp och förväntningar.
Känner ett lugn som får mig att våga andas.
Jag ser med öppna på allt liv runt omkring mig och ett leende sprider sig i mitt ansikte.
Känner kärlek och harmoni, känner mig lycklig i stunden.
Ett fler dimensionellt landskap öppnar sig framför mig och jag kan bara njuta av uppenbarelsen. 
Det är detta som är livet, det är detta som ger hopp i mörka stunder.


1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir :-) du förtjänar all lycka och glädje. Hoppas det håller i sig för alltid. <3<3<3

    SvaraRadera