26 mars 2012

Vem jag är.


Jag tror bara jag startar ut denna bloggen med en underbar låt med scorpions.


Jag har beslutat för mej för att göra en presentation av mej sjelv men tycker det är lite svårt.
Jag är inte så van vid att prata om mej själv, jag är en av dom som är bättre på att lysna.
Jag har för länge sedan accepterat att jag trivs bäst i mitt egna selskap, tycker om att försvinna in i mina egna tankar.
Låter nog lite skumt men när jag är tillsammans med andra människor så kämpar jag för att vara tillpass, jag vill bli älskad och passa in.
Jag älskar att bara vara här hemma tillsammans med mina två små katter.
Jag bor med en man som jag kallar Chefen, han är en fantastisk man och jag vet att han älskar mej och skulle gå i döden för mej, det älskar jag honom för.
Chefen är nästan aldrig hemma som tur är, tycker om tystnaden när det bara är jag och katterna här.
Jag har bra kontakt med min mamma och pappa, två underbara personer.
Dom har nog inte varit de bästa föräldrarna men kärlek har de överöst oss barn med.
Vi var mycket fattiga under min uppväxt, och mamma och pappa tog mycket droger.
Vi hade inte råd att köpa kläder så mamma hitta alla våra kläder i konteinerna nere på gården.
Jag hatade det.
Var hela tiden rädd att någon skulle känna igen kläderna jag bar.
Jag har 3 äldre syskon, jag älskar dom över allt annat på denna jorden.

Kärlek har jag alltid fått av min familj, och jag kommer alltid att älska dom tillbax.
Men efter alla år på olika instutitoner så har jag insett sånt jag helst inte vill se.

Tex att svek är något som har format mitt liv.
Min mamma och pappas missbruk, och när de suttit inne och inte funits där.
Mammas och pappas venner som lovade att passa på mej........Men som förgrep sej på mej.
Vuxna personer som skulle ha varit förebilder men som i själva verket var monster.
De andra barnen i skolan som retades för att vi var fattiga och för vilka mina föräldrar var.
Myndigheterna som inte gjorde något.

Jag hade nästan glömt alla de här tankarna, jag vill helst leva i nuet.
Jag tycker inte om att se tillbax på det som varit, jag kan endån inte ändra på nogot.
Jag vill se framåt.
Jag kommer göra allt för att mitt liv blir det bästa för mej.








1 kommentar:

  1. Jag förstår att du inte haft det lätt <3 Men jag beundrar dig för att du tagit dig fram i livet så som du har gjort och att du blivit en så varm människa <3 Tack för läsningen! Kram på dig <3

    Du är väldigt speciell (på ett mkt bra sätt) <3

    SvaraRadera