31 mars 2012

Tanke kontroll

Jag måste verkligen fokusera, jag måste hålla mina tankar på avstånd.
Får inte lov att släppa in några negativa känslor.
Känner hur mina tankar provar på att snirkla sej in på fel spår, och hur energin sakta sipprar ur mej.
Måste verkligen passa på mej själv nu när jag inte har några mediciner som gör det åt mej.
Efter att jag slutade proppa mej full med medikamenter i olika former så har egenomsorg blivit så mycket mer viktigt för mej.
En normal dygns rytm, äta ordentligt, träna, sköta hygienen och att hålla tankarna positiva.
Rutiner och tanke kontroll är A och O.
Tankarna måste sorteras innan jag får lov att tänka dom helt ut.
Det är ett dygnet runt jobb, och ibland är jag klar till att ge upp.
Men att ge upp är inget alternativ.
Ska aldrig mer äta all den medicin de gav mej, den styrde mitt liv och jag var inte jag när jag åt den.
Anti psykotiska, anti depressiva, lugnande och sov tabletter, en cocktail av kemikalier.
Och det fungerade, läkarna hade mej där dom ville.
Jag var en zombi utan tankar och känslor som sov på begäran och jag brydde mej inte om något, orkade inget.
Det var ett helvete att sluta, och jag gjorde det mot läkarnas vilja.
Vill aldrig mer ha det så.
Den enda som ska få styra mitt liv och mej är jag själv, vill inte ge någon annan den magten.
Mitt liv tillhör mej.
Och jag kommer göra allt för att det ska bli bra.



6 kommentarer:

  1. Tankekontroll är jätteviktigt och likaså rutiner <3 Det är en lång väg i livet,men man kommer alltid fram till slut dit man vill komma <3

    SvaraRadera
  2. Bratalat, hoppas du klrar dig utan mediciner.

    SvaraRadera
  3. Tack, jag slutar aldrig kämpa :)

    SvaraRadera
  4. Jag känner mig precis som dig, speglar mig i din dikt eller vad det va, vet ej vart ska jag tar vägen.. vill bara sova för evigt... har funderar på massor hur kan man ta livet av sig utan såra mina barn... vill inte att de går genom allt... har medicin med mig.. har funderar på äta alla på en gång och fösvinna för alltid....

    Du är verkligen stark.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör ont att höra din förtvivlan, känner allt för bra till den. kampen man genomlever var dag. Blir ledsen när jag hör hur dåligt du har det, vill så gärna sträcka ut min hand. önskar dej all värme fina du <3 kram <3

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera